Intertext Lector

La educació literària té com a fi la formació de lectors que aconsegueixen una connexió entre el text i el lector, que obtinguin una comprensió i interpretació dels textos literaris. La educació literària sempre està en relació amb la formació de lector i pretén aconseguir desenvolupar l’habilitat lectora per a que puga establir una interacció amb el text i les activitats que fomenten la seua cooperació amb el text, duguin a terme la recreació de l’obra de manera coherent.  

Els textos literaris aporten abundants exemples que demostren que, efectivament, la interpretació (com a síntesi de la comprensió i de la valoració d'un text) depèn dels coneixements que el intertext lector puga activar.


Segons Mendoza (2008) “Es un componente básico de la competencia literaria; en el espacio de la competencia literaria, integra, selecciona y activa significativamente el conjunto de saberes, estrategias y recursos lingüístico-culturales para facilitar la lectura de textos literarios. Los distintos elementos que lo componen se activan en la recepción, en la interacción entre emisor/receptor y en la apreciación de las correspondencias re-creadas entre textos diversos, a la vez que potencia la actividad de valoración personal a través del reconocimiento de conexiones y del desarrollo de actitudes positivas hacia diversas manifestaciones artístico-literarias de signo cultural”.

Comentarios

Entradas populares de este blog

RONDALLA: I QUEIXALETS TAMBÉ!

P18, Ressenya LIJ escrita de la lectura LIJ

P. 20 Ressenya LIJ escrita de lectura lliure LIJ segons criteris