Intertext Lector
La educació literària té com a fi
la formació de lectors que aconsegueixen una connexió entre el text i el
lector, que obtinguin una comprensió i interpretació dels textos literaris. La
educació literària sempre està en relació amb la formació de lector i pretén
aconseguir desenvolupar l’habilitat lectora per a que puga establir una
interacció amb el text i les activitats que fomenten la seua cooperació amb el
text, duguin a terme la recreació de l’obra de manera coherent.
Els textos literaris aporten abundants
exemples que demostren que, efectivament, la interpretació (com a síntesi de la
comprensió i de la valoració d'un text) depèn dels coneixements que el
intertext lector puga activar.
Segons Mendoza (2008) “Es un componente básico de la competencia
literaria; en el espacio de la competencia literaria, integra, selecciona y
activa significativamente el conjunto de saberes, estrategias y recursos
lingüístico-culturales para facilitar la lectura de textos literarios. Los
distintos elementos que lo componen se activan en la recepción, en la
interacción entre emisor/receptor y en la apreciación de las correspondencias
re-creadas entre textos diversos, a la vez que potencia la actividad de
valoración personal a través del reconocimiento de conexiones y del desarrollo
de actitudes positivas hacia diversas manifestaciones artístico-literarias de
signo cultural”.
Comentarios
Publicar un comentario