Pla lector


Fomentar la lectura és un dels objectius principals de la comunitat educativa. Si hi ha una idea que ningú posa en dubte és que la competència lectora és la base per a assolir la resta dels coneixements ja que aquesta habilitat promou una societat amb autonomia conscient i llibertat plena.

Per aquesta raó sorgeix el Pla Lector, una estratègia d'actuació que considera la lectura com a instrument fonamental per a l’aprenentatge en totes les àrees de l’ensenyament, i també com a font d’entreteniment i plaer.
Els objectius generals que ha promoure són:

1.     Fomentar en l’alumnat l’interés per la lectura i desenvolupar l’hàbit lector.
2.     Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum.
3.     Fomentar en l’alumnat la lectura com a activitat d’oci i de gaudi.
4.     Promoure la col·laboració i participació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa de l’entorn en les activitats derivades dels plans de foment de la lectura.
5.     Estimular l’ús de fonts documentals complementaris al llibre de text, tant en suports impresos com en suport digital i audiovisual.
6.     Fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació.
7.     Potenciar l’ús i la dinamització de les biblioteques dels centres docents i adequar-les als objectius i actuacions recollits en el pla.
8.     Reforçar la figura dels mitjans audiovisuals i digitals com a mitjans de suport a la lectura.
9.     Contribuir al desenvolupament de la competència lingüística en l’alumnat.

El Pla Lector inclou: una selecció de lectures (elaborada segons criteris educatius, psicoevolutius, valors, opinió dels alumnes...); una revista per als pares, estratègies d’animació i propostes didàctiques, activitats per a l’aula, i una fitxa d’avaluació del pla lector.


No obstant, no hi ha un pla lector model. Cada centre, cada grup, cada alumne requereix una anàlisi prèvia abans que el docent decideixi quins seran els títols, i les activitats que els acompanyen, que hauran de configurar aquest pla d’actuació. Per això podem vore com una gran varietat d’editorials ofereixen el seu propi Pla Lector com: Bromera, La Galera o Edebé... 





Comentarios

Entradas populares de este blog

RONDALLA: I QUEIXALETS TAMBÉ!

P18, Ressenya LIJ escrita de la lectura LIJ

P. 20 Ressenya LIJ escrita de lectura lliure LIJ segons criteris