P18, Ressenya LIJ escrita de la lectura LIJ

El llibre “L’ull de la mòmia” fou escrit per Jesús Cortés, escriptor torrentí que va nàixer al 1962 i il·lustrar per Francesc Santana.  Aquest llibre consta de 184 pàgines i i va ser editat per l’editorial Bromera i està escrit en Català. Este llibre va dirigir a xiquets entre 9 i 12 anys. A més l’autor ha escrit altres llibres com “No em pots dir adéu” pel qual va rebre el premi Bancaixa de Narrativa Juvenil al 1997 i després a l’any 1999 guanyà el Premi de Narrativa Infantil i Juvenil Vicent Silvestre amb el llibre “L’ull de la mòmia”.

Quan es va proposar aquest llibre per a fer la tertúlia a classe vaig decidir que volia fer aquesta ja que era un llibre que coneixia des de la meua etapa escolar. Ja em vaig llegir aquest llibre a classe per a la assignatura de valencià però aquesta vegada ha sigut diferent. Perque en aquell moment sols penses en l’examen que la professora et farà dues setmanes després i no el lliges amb la mateixa motivació que si saps que vas a tindre que comentar-ho i profunditzar en la lectura per veure quins aspectes son el més interesants i més ens han cridat la atenció.

Aquest llibre té principalment 4 protagonistes. Ells son Max, Manel , Diana i el Professor Esteve. Per una banda Manel i Diana son els amics de Max i per altra el professor Esteve es el seu iaio. Max té que passar l’estiu amb el seu iaio i al principi no lo agrada molt aquesta idea. Junts s’envolten de situacions estranyes i molt misterioses ja que han rebut la noticia de que volen furtar la tomba d’Amenemhet III i decideixen anar al museu. Max toca l’ull de la mòmia i recau sobre ell una maledicció i comença a tindre les ungles negres aixó vol dir que si té que trencar l’ull de la mòmia per poder trencar la maledicció i no perdre la seua vida. Però tenen un problema i es que aconsegueixen furtar la mòmia. Però després de moltes més aventures aconsegueixen arribar a ella i trencar l’ull i desfer-se de la maledicció de Max.

La historia d’aquest llibre té parts molt interessants per analitzar. El tema principal que tracta es el suspens, la intriga i el misteri ja que mai saps que por passar ni com va arribar el final de la historia l’autor va reflectint-ho poc a poc i resulta molt més atractiu de llegir. A més en la historia els protagonistes tenen que superar una gran quantitat de obstacles per poder aconseguir la seua meta i ho fan gracies al treball en equip, sent tots un gran equip d’herois. Amb el grup d’herois cal afegir que és un heroisme col·lectiu on tots tenen la seua importància i a més una gran igualtat de gènere ja que Diana rep un paper molt importat com  a heroïna en la historia. I no es com la majoria de les histories on el paper principal d’heroi es un xic si no que en aquest cas el que tenia el problema i a qui tenien que salvar era a ell. Per aixó tots el personatges mostren un gran esforç per poder superar les seues pors. Per exemple, el xiquet amb necrofòbia, té molt de pànic a la mort, té que superar la seua por perque sempre està suportant i guanyant a situacions que fiquen les seues vides molt prop de la mort.  O en paper del iaio no com una persona avorrida si no que té un paper que li dona als xiquets la seua experiència de vida, que òbviament dona la edat i a més la seua cara divertida i aventurera. Per aixó, tots el protagonistes tenen un gran desenvolupament i millora personal.


En conclusió, es un llibre que resulta molt atractiu per als xiquets, per aconseguir que es motiven i desenvolupen la seua motivació i a més per tractar-ho en classe i fer activitats a partir d’ell. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

RONDALLA: I QUEIXALETS TAMBÉ!

P28. FOMENT DE LA LECTURA I TIC