P18, Ressenya LIJ escrita de la lectura LIJ
El llibre “L’ull
de la mòmia” fou escrit per Jesús Cortés, escriptor torrentí que va nàixer al
1962 i il·lustrar per Francesc Santana. Aquest
llibre consta de 184 pàgines i i va ser editat per l’editorial Bromera i està
escrit en Català. Este llibre va dirigir a xiquets entre 9 i 12 anys. A més l’autor
ha escrit altres llibres com “No em pots dir adéu” pel qual va rebre el premi
Bancaixa de Narrativa Juvenil al 1997 i després a l’any 1999 guanyà el Premi de
Narrativa Infantil i Juvenil Vicent Silvestre amb el llibre “L’ull de la mòmia”.
Quan es va proposar
aquest llibre per a fer la tertúlia a classe vaig decidir que volia fer aquesta
ja que era un llibre que coneixia des de la meua etapa escolar. Ja em vaig llegir
aquest llibre a classe per a la assignatura de valencià però aquesta vegada ha
sigut diferent. Perque en aquell moment sols penses en l’examen que la
professora et farà dues setmanes després i no el lliges amb la mateixa
motivació que si saps que vas a tindre que comentar-ho i profunditzar en la
lectura per veure quins aspectes son el més interesants i més ens han cridat la
atenció.
Aquest llibre té
principalment 4 protagonistes. Ells son Max, Manel , Diana i el Professor
Esteve. Per una banda Manel i Diana son els amics de Max i per altra el professor
Esteve es el seu iaio. Max té que passar l’estiu amb el seu iaio i al principi
no lo agrada molt aquesta idea. Junts s’envolten de situacions estranyes i molt
misterioses ja que han rebut la noticia de que volen furtar la tomba d’Amenemhet
III i decideixen anar al museu. Max toca l’ull de la mòmia i recau sobre ell
una maledicció i comença a tindre les ungles negres aixó vol dir que si té que
trencar l’ull de la mòmia per poder trencar la maledicció i no perdre la seua
vida. Però tenen un problema i es que aconsegueixen furtar la mòmia. Però després
de moltes més aventures aconsegueixen arribar a ella i trencar l’ull i
desfer-se de la maledicció de Max.
La historia d’aquest
llibre té parts molt interessants per analitzar. El tema principal que tracta
es el suspens, la intriga i el misteri ja que mai saps que por passar ni com va
arribar el final de la historia l’autor va reflectint-ho poc a poc i resulta
molt més atractiu de llegir. A més en la historia els protagonistes tenen que
superar una gran quantitat de obstacles per poder aconseguir la seua meta i ho
fan gracies al treball en equip, sent tots un gran equip d’herois. Amb el grup
d’herois cal afegir que és un heroisme col·lectiu on tots tenen la seua importància
i a més una gran igualtat de gènere ja que Diana rep un paper molt importat
com a heroïna en la historia. I no es
com la majoria de les histories on el paper principal d’heroi es un xic si no
que en aquest cas el que tenia el problema i a qui tenien que salvar era a ell.
Per aixó tots el personatges mostren un gran esforç per poder superar les seues
pors. Per exemple, el xiquet amb necrofòbia, té molt de pànic a la mort, té que
superar la seua por perque sempre està suportant i guanyant a situacions que
fiquen les seues vides molt prop de la mort. O en paper del iaio no com una persona
avorrida si no que té un paper que li dona als xiquets la seua experiència de
vida, que òbviament dona la edat i a més la seua cara divertida i aventurera.
Per aixó, tots el protagonistes tenen un gran desenvolupament i millora
personal.
En conclusió, es
un llibre que resulta molt atractiu per als xiquets, per aconseguir que es
motiven i desenvolupen la seua motivació i a més per tractar-ho en classe i fer
activitats a partir d’ell.
Comentarios
Publicar un comentario