P20, Ressenya LIJ escrita de lectura lliure LIJ segons criteris

El llibre “L’illa a la deriva” fou escrit per Teresa Broseta, escriptora Valenciana que va nàixer l’any 1963. Aquesta escriptora és llicenciada en ciències de l’educació i en filologia hispànica. Va començar a escriure en l’any 2001 i algunes de les seues obres son “La botiga del Carme” amb la qual va guanyar el Premi Carmesina en el 2001, a més d’altres en castellà com “¡Hermanos hasta en la sopa!”. I per últim a l’any 2003 va guanyar el premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre amb el seu llibre “Les costures del món”.

Aquest llibre és molt interesant i curiós per a treballar en els últims anys de l’educació primària i principis de secundaria. Aproximadament per a xiquets al voltant dels 12 anys. Conta amb 136 pàgines que estan il·lustrades per Ramon Pla. Està escrit en català i aquesta es la sisena edició del llibre.

La historia que es narra en aquest llibre és molt especial. El personatge principal es Pere, un xic de 30 anys que viu a una illa anomenada Làriba. Aquesta illa es molt peculiar ja que sempre està en moviment doncs no té una localització exacta, es una illa a la deriva que viatja amunt i avall per la mediterrània. Ell viu tancat al seu laboratori degut a que porta molts anys fent càlculs per donar amb el seu primer amor. I vol saber quan serà el moment en que tindrà l’oportunitat de tornar a terra amb ella. Pere, té al seu amic Ximo un xiquet de 12 anys que sempre està al seu costat i intenta animar-ho. Junts s’endinsen en una historia nova plena d’aventures . Pere i Ximo utilitzen els coloms per poder enviar a Marina, la xica de Pere, missatges per poder descobrir si encara ella l’està esperant. Després de molt de temps d’espera el colom arriba amb un missatge de Marina que també du buscant a Pere tots aquests anys. Els dos es fiquen mans a l’obra per continuar amb els càlculs de quan serà el moment d’arribar a la Vila Joiosa. Per fi anys després els dos amants es tornaran a ajuntar.

Aquest llibre té diversos aspectes a analitzar amb els quals podem cridar l’atenció dels alumnes.  Es una historia fantàstica en la qual el més destacat son els valors de l’amor i l’amistat. A més, la importància de la família per poder fer front a les dificultats. Sobre tot quan Pere a vegades sentia que perdia totes les seues esperances i sempre tenia el recolzament de la seua família i amics per poder animar-ho a continuar amb la seua investigació. També, el fet de que siga una illa a la deriva, els nostres protagonistes han pogut viure a una gran quantitat de llocs molt diferents amb un gran nombre de cultures. Gracies a això poden descobrir noves llengües i tradicions. Aixó es molt útil per als xiquets ja que es una manera de conèixer noves cultures i de veure la gran multiculturalitat que hi ha al seu voltant i es poden fer activitats dinàmiques per tractar-ho. I a més el fet de la igualtat dels protagonistes.  Però, sens dubte el concepte més important que podem inculcar als xiquets i que poden aprendre d’aquest llibre es l’amistat i l’amor. L’amistat  perque sempre té al seua amic al costat per poder compartir totes les alegries i també les penes. Sempre estant un per a l’altre ajudant-se. I després l’amor com un sentiment més profund més enllà dels sentiments tòpic que es poden reflectir en la societat i que es pretenen vendre.


En conclusió, es un llibre del qual podem extraure diverses idees útils i atractives per als xiquets. Es una lectura molt rapida i entretinguda i va prou enfocada i està molt bé estructurada per a xiquets que no tenen eixe hàbit a la lectura. Per una part per el llenguatge empleat i també per la temàtica utilitzada. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

RONDALLA: I QUEIXALETS TAMBÉ!

P18, Ressenya LIJ escrita de la lectura LIJ

P. 20 Ressenya LIJ escrita de lectura lliure LIJ segons criteris